Continu meten en de klant als ambassadeur zien

Marco van Beek

In 2008 heeft Marco van Beek het autobedrijf overgenomen van Gert Ruinemans en is van plan om de komende jaren dit autobedrijf verder uit te bouwen. In 2011 is de naam gewijzigd naar Autobedrijf Marco van Beek B.V. Marco van Beek heeft zijn sporen inmiddels ruimschoots verdiend binnen de Automotive branche. Hij is onder meer vicevoorzitter van de BOVAG onafhankelijke autobedrijven. Deze energieke ondernemer is met zijn bedrijf in 2012 uitgeroepen door de BOVAG als Beste Autobedrijf van Nederland tijdens de landelijke verkiezing “Autobedrijf van het Jaar”.

boschservice autobedrijf.tevreden.nlmarcovanbeek

Klanttevredenheid als belangrijk onderdeel van dagelijkse dienstverlening

Van Beek heeft ook bewust gekozen om de samenwerking aan te gaan met Tevreden.nl en noemt deze samenwerking als volgt: “Tevreden.nl heeft een professioneel gebruiksvriendelijke applicatie, welke zeer waardevol is om alle klanten van autobedrijf Marco van Beek continu te meten in de ervaring van de diensten van ons bedrijf” aldus van Beek.

Om de tevredenheid binnen dit Bosch Car Service bedrijf hoog te houden heeft van Beek full-time een dame in dienst die zich bezig houdt met de opvolging van het klanttevredenheidsonderzoek en de klant daarna informeert wat er met de opmerkingen gedaan wordt. Deze persoonlijke benadering werkt uitstekend, want de klant wordt daarmee echt serieus genomen. Het autobedrijf gebruikt de diensten van autobedrijf.tevreden.nl verder om de reviews te laten indexeren door Google. Zodoende wordt de vindbaarheid van het bedrijf op internet vergroot. Op deze wijze draagt de waardering bij aan uiteindelijk betere leads welke dan weer adequaat worden opgevolgd door de medewerkers.

Een van de belangrijkste speerpunten van het autobedrijf is mond-tot-mond reclame.

De waarderingen vanuit de tevredenheidsonderzoek draagt bij in de verkoop. Maar liefst 20% van de klanten beantwoord de vraag waarom men bij dit autobedrijf een auto koopt dat men niets negatiefs kon vinden op internet. Dit geeft aan hoe belangrijk het is dat je bestaande klanten als ambassadeur fungeren als ze tevreden zijn. Wekelijks worden bij het autobedrijf door de afdeling klanttevredenheid de reviews doorgenomen met de medewerkers en worden er daadwerkelijk pluimen uitgedeeld aan collega’s. Zowel de negatieve als de positieve reviews worden er direct uitgehaald en uitvoerig besproken. Uiteraard wordt er dan door de betreffende medewerker direct contact opgenomen met de klant. Dit werkt altijd heel goed en wordt enorm gewaardeerd.

Marco van Beek: “Als je als bedrijf allemaal dezelfde doelen nastreeft op het gebied van klanttevredenheid, wordt dit vanzelf een succes”