4
03/05/2025 10:48
Sinds 2016 kom ik jaarlijks bij Service Only voor APK, beurt en eventuele tussentijdse reparaties. Ik ben altijd tevreden geweest en m.i. nooit tegen rare kosten aangelopen. Sinds enkele jaren sluit ik na mijn APK/beurt ook een jaarlijkse pechhulpservice af.
Enkele weken geleden had ik een startprobleem met mijn auto. Zodoende de pechhulpservice gebeld. Die nemen de telefoon op met 'Service Only' maar is volgens mij een extern bedrijf waarmee samengewerkt wordt. Die kwam vlot te plaatse, was vriendelijk, kon helaas het probleem niet vinden en heeft de auto nadien weggesleept en naar de -voor mij bekende- Service Only garage gebracht.
De dag erna gebeld door Service Adviseur Dirkjan. Die benoemde dat er een defect was in de start elektronica, maar dat zij 'hier niets mee konden', 'de auto naar de Toyota dealer moet' en sloof af met 'dus de auto kan opgehaald worden'. Dit laatste verbaasde me, gezien de auto niet gestart kan worden en er dus geen mogelijkheid was om de auto te laten rijden. Hierop kwam het antwoord 'dat ik dat zelf maar uit moest zoeken'. Bij navraag of de pechhulpservice hierin iets kon betekenen, werd gevraagd 'Oh de ANWB ofzo?'. Toen ik aangaf dat ik lid ben van JULLIE pechhulpservice, werd gezegd dat ik dat zelf moest regelen. Alsof je iemand met een gebroken heup zelf naar de operatiekamer laat lopen. Zodoende de pechhulpservice gebeld, het probleem uitgelegd en een verbaasde reactie teruggekregen over deze gang van zaken met de vraag 'wie van Service Only dit zo gezegd had?'. Nadat zij onderling overlegd hadden, heeft de Service Only garage alsnog geprobeerd om het probleem zelf op te lossen. Uiteindelijk was de conclusie dat mijn auto alsnog naar de Toyota dealer terug moest, en ikzelf die afspraak moest maken. Nadat ik dit gedaan had, zou Service Only nu dan wel het transport regelen.
Toevallig heb ik een kennis die ook een garage heeft in de regio. Nadat ik hem op de hoogte had gebracht van het startprobleem van de auto, gaf hij aan vrijwel zeker te weten dat het probleem bij de sleutel lag, en adviseerde de auto te starten met de reservesleutel. Zodoende (is mijn vriend) naar de Service Only garage gegaan, heeft dit geprobeerd en dit werkte. Probleem opgelost, maar niet door Service Only.
Ik ben altijd tevreden geweest, maar nu teleurgesteld over de vreemde gang van zaken m.b.t. jullie nieuwe service adviseur, het initieel zelf de (niet startende) auto te moeten vervoeren en -wat lijkt- gebrekkige samenwerking tussen de garage en de mobiliteitsservice (waar ik lid van ben) als het gaat om transport. In de toekomst kies ik waarschijnlijk voor een andere garage.
- TOYOTA TOYOTA AYGO
- Dordrecht
- 05 Evaluatie onderhoud